Nuotio Digitalin digiluotsi

Yritykseen digiluotsi!

Tuntuuko, että sosiaalisen median suunta on hukassa? Nuotio Digitalin digiluotsi nostaa purjeen ja seilaa yrityksen digimeren aallon harjalle.

Tarjoamme yritykselle täyden palvelun paketin: otamme hoitoon sosiaalisen median, tuotamme tarvittaessa ja mahdollisuuksien mukaan sisällön ja markkinoimme sitä sopimuksen mukaisesti sekä parannamme hakukonenäkyvyyttä. Tarjoamme myös palveluita erikseen, tutustu Nuotio Digitalin erilaisiin digitaalisen median markkinoinnin palveluihin alla.

Digitaalisen viestinnän kokonaisvaltainen kehittäminen

Sosiaalisen median markkinoinnissa painopisteenä on tuotteiden tai palveluiden myynnin edistäminen joko suoraan tai välillisesti brändiä rakentamalla. Sosiaalisen median markkinointi on vain osa suurempaa kokonaisuutta, joka pitää sisällään hakukonenäkyvyyden joko orgaanisesti tai maksetusti sekä sisältömarkkinoinnin.

Tavoitteena on tehdä omasta mediasta, joka on usein oma kotisivu tai verkkokauppa, elävä osa verkon ekosysteemiä. Huippuunsa viritetty sivusto on kuin yksinäinen saari, helmi, jota ei kukaan löydä, jos se ei ole verkottunut ympäröivään maailmaan.

Kaiken taustalla on koko yrityksen strateginen kehittäminen, jossa yritys oppii ymmärtämään digitalisoituvan maailman peruselementtejä, jossa asiakas ohittaa myyjän ja etsii ratkaisuja ongelmiinsa suoraan verkosta. Tuote voi olla matkalla asiakkaan luo ilman, että myyjä on millään lailla ollut asiakkaaseen kontaktissa. Ostoprosessin ymmärtäminen osana yrityksen myynnin ja markkinoinnin kehittämistä on myös tärkeä johdon työkalu.

Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma organisaatiolle

Tunnetko sinä asiakkaasi ostopolun verkossa? Tarjoaako sinun yrityksesi ratkaisuja asiakkaiden esittämiin kysymyksiin? Pärjääkö yrityksesi tuote tai palvelu asiakkaan tekemisissä vertailuissa? Miksi asiakkaasi tekee hylkäävän ostopäätöksen ja missä vaiheessa?

Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma on myynnin ja markkinoinnin strateginen työkalu, jota hyödyntäen opetellaan ymmärtämään asiakkaan ostoprosessi ja tehdään toimenpiteitä parantamaan myyntiä. Suunnitelma tehdään ottaen huomioon organisaation somehistoria, lähtötilanne ja tavoitteet. Suunnitelma kattaa esimerkiksi viestinnän tavoitteet, eri somepalveluiden erityispiirteet ja käytännön ohjeet, hyvät käytänteet muista vastaavista ogranisaatioista.

Voidaan yhdistää digitaalisen viestinnän koulutuksiin, esim. 1-2 koulutusta suunnitelman jälkeen.

Sosiaalisen median sisältökalenteri

Onko yritykselläsi Facebook-sivut ilman selkeää päivitysohjetta? Puuttuuko yrityksesi sosiaalisesta mediasta selkeä linja tai etkö tiedä, mitä, missä ja milloin tulisi yrityksesi näkyä ja kuulua. Pitkäjännitteisellä työllä yrityksesi sosiaalisen median läsnäolo lisää myyntiä ja brändisi arvoa.

Sosiaalisen median sisältökalenteri suunnitellaan muun yrityksen toiminnan perusteella vuodeksi tai erikseen sovittaessa lyhyemmälle tai pidemmälle ajalle. Sisältökalenteri eli vuosikello pitää sisällään kampanjasuunnittelun.

Osana myynnin kehittämistä, sosiaalisen median sisältökalenteri on erinomainen apuväline kasvattaa näkyvyyttä verkossa ja lisätä tuotteiden ja palveluiden kysyntää.

 

Sosiaalisen median apukäsi

Sisällöntuotantoapu sosiaalisessa mediassa yrityksille. Strateginen sosiaalisen median kehittäminen on osa yrityksen brändityötä ja pitkälla aikavälillä parantaa myös yrityksen myyntiä. Teemme yhdessä sosiaalisen median sisältösuunnitelman.

  • Sosiaalisen median vuosikellon mukainen päivitys (erillinen palvelu, ks. yllä)
  • Sosiaalisten medioiden kartoitus
  • Päivitysapu tai siirto kokonaan Nuotio Digitalille.

Adwords-mainoskampanjat (Google)

logo Google Adwords

toimialan kilpailija- ja markkina-analyysi
markkinointisuunnitelma
mainosten tekeminen ja optimointi 3 krt /viikko
tulosraportit viikottain
kattava analyysi kerran kuussa.

Facebook/Instagram-mainoskampanjat

Suunnittelemme mainoskampanjan
asiakkaan toiveiden ja tavoitteiden
pohjalta hyödyntäen viimeisimpiä
Facebookin markkinontityökaluja.
Teemme mainokset, seuraamme ja
tarvittaessa optimoimme
niiden toimintaa.
Raportit kerran viikossa ja
kattava analyysi kerran kuussa
tai kampanjan jälkeen.

Ota yhteyttä

Nuotio Digital Oy:n Mikko Manninen

Mikko Manninen
puhelin 050 5707175
mikko.manninen(at)nuotiodigital.fi

Minna Miettunen Nuotio Digital Oy

Minna Miettunen
puhelin 0400 984 077
minna.miettunen(at)nuotiodigital.fi